flag

نکته روز شماره 5- ضرورت تدوین برنامه جایگاه یابی و تقویت برند ملی

  فایلهای مرتبط
برند منشأ اولیه تمایز در هر موجودی است؛ انسان‌ها در بدو تولد با نامی‌که برایشان برگزیده می‌شود هویت می‌یابند، سازمان‌ها معمولاً قبل از ایجاد نام‌گذاری می‌شوند و سپس به ثبت می‌رسند‌ و برای هر محصولی که تولید می‌کنند نامی‌انتخاب کرده و سپس آن‌را وارد بازار می‌نمایند. کشورها، شهرها و مناطق نیز دارای برند هستند. امروزه کشورها برای جلب نظر، توجه، احترام و اعتماد سرمایه گذاران، گردشگران، مصرف کنندگان، مهاجران، فرهیختگان، رسانه‌های جهانی و پذیرش از سوی سایر دولت‌ها در رقابتی سخت با یکدیگر قرار می‌گیرند. بنابراین داشتن یک برند ملی مثبت، مزیت رقابتی و به عبارت بهتر هویت رقابتی برای یک کشور فراهم می‌نماید. برندسازی ملی درباره پرورش مردمی است که موفقیت کشورشان را می‌خواهند و به کیفیت آن ایمان دارند. در حقیقت برند ملی نمونه عینی و مدرن قدرت نرم است. نمونه مزایای اقتصادی: بر طبق مطالعات انجام شده تقریباً 70 درصد همه محصولات غذایی، 65 درصد لوازم خانگی،80 درصد محصولات پتروشیمی، و تقریباً 100 درصد اتومبیل‌ها تحت برندهای ملی به فروش می‌رسند...