ماده 2- از نظر این کنوانسیون:
1- سانحه «دریایی» به معنی تصادف کشتیها به گل نشستن یا دیگر حوادث دریانوردی یا دیگر اتفاقات بر روی یک کشتی یا خارج از آن که منجر به ورود خسارتهای عمده یا تهدید قریب الوقوع از جهت ورود خسارات عمده به کشتی یا کالا می شود، میباشد.
4- «منافع ذیربط» عبارت است از منافع کشور ساحلی که به طور مستقیم تحت تاثیر سانحه دریایی یا تهدید ناشی از آن قرار گرفته، مانند:
الف- فعالیتهای ساحلی دریایی، بندری یا داخل خور، از جمله فعالیتهای ماهیگیری که وسیله اصلی امرار معاش اشخاص ذیربط می باشد.
ب - جاذبههای توریستی منطقه مربوط.
ج - سلامت مردم ساحل نشین و سالم ماندن منطقه مربوط، از جمله حفظ منابع زنده دریایی و حیات وحش.
5- «سازمان» به معنی سازمان مشورتی بین الدولی دریانوردی می باشد.