رشته: حمل و نقل دریایی
مقطع: کارشناسی ارشد
تاریخ دفاع: بهار 1393
دانشگاه صنعتی امیرکبیر
چکیده:
ضرورت بقای هر سازمانی این است که مشتریانش را حفظ کرده و از اتلاف منابع برای جذب دوباره مشتریان بپرهیزد. نتایج بررسیها نشان میدهد که به طور معمول سازمانها هرساله نزدیک به 20 تا 40 درصد از مشتریان خود را از دست میدهند. هدف کلی این تحقیق تبیین نرخ واردات و صادرات مشتریان از طریق سفارشیسازی خدمات در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان(شهرستان بندرانزلی) است.روش تحقیق از نوع توصیفی و همبستگی است. روش گردآوری دادهها میدانی و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مشتریان(صادر کنندگان و وارد کنندگان) اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان(شهرستان بندرانزلی) است. با در نظر گرفتن تعداد جامعه آماری و با توجه به جدول مورگان، حجم نمونه 384 نفر است که تعداد 425 پرسشنامه با استفاده از روش نمونهبرداری غیراحتمالی در دسترس توزیع شد. در نهایت تعداد 410 پرسشنامه از مشتریان جمعآوری شد و اطلاعات مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.نتایج این تحقیق نشان داد که در با 95% سطح اطمینان، بین بین سفارشی سازی خدمات و میزان صادرات و واردات ارتباط وجود دارد. همچنین رضایت مشتری و اعتماد مشتری، رابطه بین سفارشی سازی خدمات و صادرات و واردات را میانجیگری میکند.
کلمات کلیدی: سفارشیسازی خدمات، صادرات و واردات، رضایت مشتری، اعتماد مشتری و اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
این پایاننامه با حمایت مالی سازمان بنادر و دریانوردی به انجام رسیده است.