رشته:مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش کسب و کار الکترونیک
مقطع:کارشناسی ارشد
تاریخ دفاع:شهریور 1392
دانشگاه سیستان و بلوچستان
چکیده:
در دنیای رقابتی تولید کالاها و ارائه خدمات، سازمانها باید بتواند با سرعت تحولات بازار بهپیش روند وگرنه نتیجهای جزء زیان و شکست را پیشروی نخواهند داشت. سازمانها میباید تمام توانمندی خود را در شناسایی و رفع بهموقع نیازهای مشتریان خود بکارگیرند. هر اندازه که سازمانها قدرت بیشتری در رفع نیازهای مشتریان خود داشته باشند به همان میزان موفقیت بیشتری را در جذب مشتری و کسب سهم خود از بازارهای فروش خواهند داشت.در این پژوهش پس از بررسی ادبیات موضوع براساس مدل رضایتمندی مشتریان در اروپا ،چهار متغیرِ تصویر ذهنی، انتظارات، کیفیت درک شده از سختافزار و کیفیت درک شده از نرمافزار به عنوان متغیرهای رضایتمندی مشتریان در نظر گرفته شدند. در راستای جمعآوری دادهها پس از مصاحبه با متخصصان، پرسشنامهای با کمک طیف لیکرت طراحی و به روش تصادفی ساده بین افراد جامعه آماری توزیع گردید. بمنظور تجزیه و تحلیل دادههای پرسشنامه از آمار توصیفی و استنباطی بهره گرفته شد. نتایج نشان داد وضعیت سه متغیر تصویر ذهنی، انتظارات و کیفیت درک شده از نرمافزار توسط مشتریان در حد مطلوب است، در حالی که عامل، کیفیت درک شده از سختافزار در وضعیت مناسبی نمیباشد. همچنین ارزش درک شده از خدمات با رضایتمندی مشتریان دارای رابطهای معنیداری میباشد.
کلمات کلیدی: رضایتمندی مشتریان، شاخص رضایتمندی مشتریان در اروپا (ESCI)، اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان
این پایاننامه با حمایت مالی سازمان بنادر و دریانوردی به انجام رسیده است.